Forøg din omsætning, afprøv dit tilbudssetup inden Black Friday og giv dine kunder en ekstra oplevelse der kan skabe loyalitet overfor din butik med Single’s day.
Den 11/11 er dagen for verdens største shopping-fænomen, Single’s day, og danskerne er også ved at tage fænomenet til sig. I 2021 svarede 36 %, at de kendte til dagen, imens 8 % forventede at udnytte de tilbud, der var at finde på denne dag. Dermed var der mere end en fordobling af andelen af forbrugere med købsintention, sammenlignet med 2020.
Som sæson- og vækstmedlem ved Piggiee får du adgang til vores årshjul, der hjælper dig med at holde styr på helligdage som Single’s day, så du kan være på forkant med planlægningen og skille dig ud, når de mange købeglade kunder rammer netop din by.
Flere kunder handler meget mere lokalt i dag, end for bare 2 år siden. Det gør de, fordi det er blevet nemmere.
Dansk Ervherv har anslået en fremgang på 3% i detailhandlen
Single’s day er en oplagt mulighed for at give dine kunder en ekstra oplevelse med at handle ved dig, der på den lange bane kan skabe loyalitet. Det er også en god chance for at afprøve dit tilbudssetup inden Black Friday. Du skal blot have reglerne for prismarkedsføring in mente, når du kører tilbud. Ved brug af salgsfremmende udtryk som ”Tilbudspriser”, ”Kampagnepriser” og ”Single’s day priser” skal man altid oplyse normal-/førprisen efter reglerne om normalprisperioden. Hvis du planlægger at lave tilbud på de samme varer til Single’s day og Black Friday fortæller reglerne om normalprisperioden også, at normalprisen er den laveste pris varen har haft inden for de sidste 30 dage med få undtagelser, derfor kan det være tilrådeligt at tænke dette ind når du udvælger varer til Single’s day.
Single’s day er oprindeligt en kinesisk fejring, der har udviklet sig til at være verdens største shopping-fænomen. De fire ettaller i datoen symboliserer en ”bar gren” som er kinesisk internetslang for en ugift mand, der ikke tilføjer ”grene” til stamtræet. Dette kan du tænke ind, når du udvælger hvilke varer og hvilke budskaber du vil fremhæve på dagen. Skal der være fokus på at elske og forkæle sig selv med f.eks. skønhedspleje eller delikatesser? Har du oplevelsesgavekort for én person i dit sortiment? Eller er der nogle helt andre varer du kan give et positivt tvist som værende henvendt til singler? Kun fantasien sætter grænser!